Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay. Belső kép: YURKOV Facebook-oldala
„Öltözz vissza az önbizalmadba!” – hirdeti a Yurkov stílustanácsadó cég, amelynek missziója a nők emlékeztetése a saját nőiességükre. A cég ráadásul pár éve a buddhista közgazdaságtan irányelveit alapul véve működik. Az alapító, Kovács Orsolya pedig egy újabb projektbe vágott bele, mellyel a hozzá forduló nőket pszichológus, és szakmájukban kiemelkedő szakemberek közreműködésével mentorálja, annak érdekében, hogy a gyengébbik nem tagjaként is helyt tudjanak állni ebben a férfias világban. Összeállításunk.
***
„Nagyon férfias világból érkezem. Egy elég férfias világba csöppentem bele – informatika és dokumentumkezelés –, annak ellenére, hogy ruhaipari végzettségem van. Tizenöt évig ezen a területen dolgoztam, és a végére kiégtem. De azt is felismertem, hogy nem vagyok a helyemen: férfiként kell harcolnom, férfiakkal kell harcolnom, férfiakat kell legyőznöm, más nőket kell legyőznöm.
Férfienergetikákkal dolgoztam, és ez kihatott a magánéletemre is. Mindez odavezetett, hogy egyszerre omlott össze a magánéletem, és a karrierem”
– emlékezett vissza a stílustanácsadáshoz vezető útra Kovács Orsolya a Mandinernek.
A Yurkov stílustanácsadó cég vezetője ezután azzal folytatta, hogy így kanyarodott vissza az eredeti szakmájához, ami nagyban segítette abban, hogy a női minőségei a helyére kerüljenek. „Hiszen egy magánéleti válság, az anyagi nehézségek és a párkapcsolat hiánya minden nőnek visszavetik az önbizalmát, a magába vetett hitét, a nőiességéhez való viszonyát. Személy szerint nekem sokat segített az, hogy újból elmélyülhettem az eredeti szakmámban, nőkkel dolgozhattam. Rengeteget tanultam magamról. Amit el lehet képzelni, keleti és nyugati terápiás módszer, azt végigcsináltam. Ez volt a belső utazás” – sorolta.
Majd hozzátette, hogy emellett volt egy külső nézőpont is, mivel látta, hogy nemcsak nála csúszik el a nőiesség ügye. „Szomorúságot láttam a nők szemében. Ezt éreztem én is: a női természetem távol állt attól, ahogy cselekednem kellett a való világban, ahol az elvárások sorának kell eleget tenni. Ez a meghasadtság, ami meglátásom szerint a nőknél látható.
De ezért nem a nők a hibásak.
Mindannyian ismerjük az elmúlt 150 év történelmét, ebbe kényszerültük bele a »túlélés« miatt, és mára már nagy rutinra tettünk szert ebben” – idézte fel.
A tanácsadó céget Kovács Orsolya a buddhista közgazdaságtan elvei alapján vezeti jó pár éve. Ennek lényege az etikus működés, a tiszta kommunikáció vagy a nem bántás elvének érvényesítése. „Ez saját magunkra is érvényes, ennek egyik része, hogy ne zsigereljük ki saját magunkat”.
A cég vezetője megjegyezte, hogy „a buddhista tanok szerint a mindennapi szenvedéseink azért vannak, mert túlságosan ragaszkodunk a vágyainkhoz, az elképzeléseinkhez, a rögeszméinkhez. Ez igaz a divatiparra is, amely elcsábítja a vásárlókat, és könnyen felhalmozásra is buzdíthat. Azonban ebből a spirálból ki lehet kerülni, ha kellően tudatosak vagyunk, és le tudjuk csillapítani a kizárólag vágyvezérelt életet. A buddhizmus, mint életszemlélet tehát egyfajta mértékletességre, önismeretre is int. Ennek ismeretében pedig el tudjuk kerülni a túlfogyasztást, és egyben a túlköltekezést is” – fűzte hozzá.